Fara Ceasca de Cafea?

by admin on June 1, 2009

Ai putea sa nu ai nevoie de acea ceasca de cafea.ceasca-de-cafea

Un studiu a aratat ca, odata ce oamenii renunta la cofeina – avand dureri teribile de cap, printre alte neplaceri – se simt la fel de revigorati dupa un placebo, ca dupa cofeina.

Oamenii de stiinta au impartit 16 consumatori de cofeina in doua grupuri. Un grup a fost mentinut timp de trei saptamani cu aproximativ 400 miligrame de cafeina pe zi (echivalentul a 2 cesti de cafea tare pe zi), iar ceilalti au petrecut 3 saptamani luand un placebo.  Apoi s-au schimbat grupurile.

Trecerea fie la placebo, fie la cafeina a cauzat schimbari puternice in fluxul de sange catre creier, iar cei care au trecut la placebo au avut dureri de cap, scaderi de energie si tulburari de atentie.

Este important ca nu au existat diferente semnificative intre cele doua perioade. Fie ca persoana consuma in mod constant cofeina sau placebo, cele mai multe efecte fiind fiziologice, iar starea de oboseala si vigilenta erau identice.
Singurul beneficiu aparent in a consuma cofeina a fost ca aceasta a impiedicat simptomele sevrajului.

Autorul principal, Stacey Sigmon, un profesor cercetator de psihiatrie de la Universitatea din Vermont, sugereaza faptul ca utilizatorii obisnuiti cu  cofeina se pot pacali. “Toleranta se dezvolta”, a spus ea,  “si nu obtineti nici un beneficiu.”
Dr. Sigmon este un bautor de cafea, si nu are planuri de a se  opri.

No related posts.

{ 1 comment… read it below or add one }

Crisa January 28, 2010 at 2:07 pm

Beau cafea, dar nu prea multa. Nu in fiecare zi. Prefer granulele alea “miraculoase” de la Iacobs (nu vreau sa fac reclama, orice cafea granulata e buna) topite in lapte, nu in apa. Rezultatul astfel obtinut are un gust de cappuccino, dar taria unei cafele bine facute. :)

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: